Vi ringer deg tilbake
Fornavn Etternavn
Mobilnummer
Epost
Ønsker tid

OM OSS KONTAKT OSS
Før avreise

 

TILSLUTNINGSTRANSPORT OG HOTELL

Dersom du bestiller tilslutende transport og hotellopphold i forbindelse med ut- og hjemreise, bør du velge ombestillingsbare billetter og hotell for å eventuelt unngå ombestillings-/avbestillingskostnader. Flyforsinkelser, kansellerte flyreiser eller uforutsette ruteendringer skjer ofte på kort varsel. Du bør alltid ha minst 4 timer mellom forbindelsen og charterreisen. Ikke glem å ta hensyn til at transportmåten du velger kan være utsatt for uforutsette hendelser. Neckermann Nordic kan ikke ta noe ansvar dersom reisende mister tilknyttede transport og hotell fordi flyet på ut- eller hjemreisen har en sen ankomst på flyplassen.

 

AVBESTILLINGSBESKYTTELSE OG ENDRINGER

Det er alltid reisebetingelsene som gjelder ved avbestillinger og endringer. Ønsker du ekstra beskyttelse som tillater for eksempel ombooking eller avbestilling ved sykdom, må du sørge for dette selv via privat forsikring.

Vi anbefaler alltid våre reisende å tegne egen avbestillingsbeskyttelse og reiseforsikring.

 

KANSELLERING

Dersom du er forhindret i å gjennomføre reisen, må du umiddelbart avbestille reisen hos oss. Dette gjelder dersom én person eller hele parten er forhindret. Dersom du ikke har kansellert reisen før reisen har startet, har du ingen mulighet til å få refusjon. Refusjon skjer imidlertid i samsvar med reisebetingelsene eller eventuelt regler for avbestillingsbeskyttelse dersom dette er kjøpt via Neckermann Nordic. Reisen anses å ha startet når du har sjekket inn på flyplassen eller senest når innsjekkingen stenger. Kansellere ved å kontakte vårt Kundesenter på telefon eller e-post, se informasjon om kontakt med oss.

 

BETALING

Et depositum på NOK 1400  per person må være tilgjengelig for Neckermann Nordic innen 5 dager etter bestilling. Sluttbetalingen må være Neckermann Nordic i hende senest 30 dager før avreise, med mindre annet er spesifisert. I tilfeller hvor avreise for en bestilt reise er innen 30 dager, skal hele reisens pris betales ved bestilling. Betaling må bevises på forespørsel.
Ettersom avtalen er bindende når forskuddsbetalingen er betalt eller hele sluttbeløpet ved kjøp kort tid før avreise, er det viktig at alle reisende kontrollerer at all informasjon i bestillingen er korrekt før betaling. Dersom betalingen ikke er utført i henhold til ovennevnte vilkår, har Neckermann Nordic rett til å anse avtalen som kansellert og kreditere seg en avbestillingskostnad i henhold til reisebetingelsene.

 

BETALING FOR REISE MED RUTEFLY

Vær oppmerksom på at en pakkereise med rutefly kan ha andre betalingsbetingelser. Priser og betingelser som settes dynamisk kan variere fra avgang til avgang. Betalingsdato og beløp for registreringsavgift eller sluttbetaling gjenspeiler forskuddsbetalingene som Neckerman Nordic foretar til leverandøren av f.eks. rutefly og hotell. Det er gjeldende flyselskaps betalingsbetingelser som gjelder.

Vanligvis betales hele flybilletten direkte ved bestilling, noen ganger også deler av eller hele hotellet avhengig av type hotell og reisetidspunkt. Avtalen er bindende når hovedbestiller har godkjent kjøpet, vilkårene og påmeldingsavgift eller deler av eller hele reisens pris er korrekt betalt. Den reisende må betale reisens pris senest på det tidspunkt som er angitt i avtalen.

 

BESTILLINGSBEKRÆFTELSE / BILLETT

Når du har bestilt reisen vil du motta en bestillingsbekreftelse / billett på e-post. Du må sjekke alt på bestillingen din angående detaljer om reisen din og adresse og navn. Det er veldig viktig at navnet ditt på flybilletten er stavet riktig og samsvarer med passet ditt. Ved eventuelle unøyaktigheter, vennligst kontakt Neckerman Nordic umiddelbart slik at vi har mulighet til å rette opp det som ikke er korrekt. Retting av feilstaving og endring av navn koster ekstra.
Mer enn 2 bokstaver koster 300 NOK på reiser med charterfly. Endring av passasjer på billetten kan gjøres mot et gebyr på 500 
NOK inntil 7 dager før avgang. Navneendringer mindre enn 7 dager før avreise koster 1000 NOK . Vær oppmerksom på at om det må endres noe på billetten samme dag som avreise kan vi ikke garantere at navneendringen kan gjennomføres.

 

Navneendringer på reiser med rutefly kan kun skje dersom flyselskapet tillater dette. Det kan i noen tilfeller være mulig å endre 1-2 bokstaver, men noen ganger er det ikke tillatt å endre bokstaver. Skulle det være mulig å rettskrive/endre bokstaver, vil dette skje i henhold til flyselskapets eller annen leverandørs gjeldende regler og deres gebyrer, pluss at Neckermann Nordic tar et endringsgebyr på min. 500-1000 NOK per person avhengig av hvor nært det er til avgang.

 

Vi forbeholder oss også retten til at en navneendring alltid er underlagt det respektive flyselskapets regler og kostnader og kan derfor avvike fra ovenstående og er utenfor Neckermann Nordics kontroll.
Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for problemer som kan oppstå, for eksempel ved innsjekking, dersom informasjonen på billetten er feil. Bestillingsbekreftelsen/billetten skal vises ved innsjekking på flyplassen både på ut- og returreiser. E-postadressen og mobilnummeret som er oppgitt i bestillingen må være den du alltid er tilgjengelig på. Viktig informasjon om reisen og eventuelle endringer kan komme nær avgang, vanligvis via e-post og noen ganger via SMS. Ikke glem å oppdatere oss dersom du endrer e-postadresse eller telefonnummer og beholder mobilen på og være tilgjengelig på e-post under reisen.

 

BILDER/BILDER PÅ NETTSIDEN

Det er ikke mulig å vise alle rommene og fasilitetene og deres ulike utsikter tilgjengelig på hotellet. Derfor bør du se interiørbildene samt eksteriørbildene som vises som eksempler. Rom og leiligheter kan variere innenfor hotellet og bildene er ofte tatt med vidvinkellinser, noe som kan få hoteller, bassenger og rom til å virke større enn de er i virkeligheten. Bildene er også tatt i godvær og viser hotellet fra sin beste side. Les derfor alltid vår beskrivelse av hele hotellet og rommet for å få en mer utfyllende idé.

 

FORSIKRING

Når du er på reise kan det skje uforutsette hendelser og det er derfor viktig å gå gjennom forsikringsdekningen før du starter reisen. Sjekk nøye hvilken type privat forsikring du har og hvilken reisedekning som er inkludert. Ikke glem å fortelle forsikringsselskapet hvilket land du skal reise til for å sikre at reiseforsikringen gjelder utenfor Norden. Vi samarbeider vanligvis med private leger/helseinstitusjoner på destinasjonen. Vær oppmerksom på at EU-helsekortet kun gjelder omsorg som er knyttet til det offentlige helsevesenet i landet du oppholder deg og innenfor EU og en privat tilleggsforsikring kan være nødvendig for lengre pleie og hjemtransport mv. Europeisk helsetrygdkort blå EU-kort er ikke gyldig for reisemål utenfor EU.

 

KJÆLEDYR

Kjæledyr er ikke tillatt på våre charterfly. På pakketurer med rutefly kan kjæledyr forekomme.

 

VERGEBEVIS FOR UNGE & BARN

Ved reiser uten verge og reisende er under 18 år skal det fylles ut et såkalt vergebevis der vergen(e) godkjenner reiseavtalen. Attesten må være tilgjengelig for Neckermann Nordic før innbetaling av påmeldingsavgift eller full sluttbetaling er gjort, avhengig av hvor nært det er til avreise. Dersom vi ikke har mottatt attesten, blir reisen kansellert. Den mindreårige må informere ved bestilling at han eller hun er mindreårig. Sertifikatet kan lastes ned fra vår nettside. Barn under 16 år kan ikke reise uten følge av en voksen. 

 

PASS OG VISUM

På neckermann-nordic.no  er det pass- og visuminformasjon under spesifikk side.

 

Det er alltid den reisendes eget ansvar å ha riktig pass og visum. Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for konsekvensene dersom den reisende ikke kan fremvise gyldige dokumenter som pass og visum ved verken innsjekking eller innreise til landet. Se reisebetingelsene. 

 

Dersom det er tvil om pass eller visum, bør ambassaden alltid kontaktes for informasjon om hva som gjelder. Reglene gjelder turistreiser for innehavere av norsk pass. Andre regler kan gjelde for innehavere av pass fra andre land, lengre reiser og tjenestereiser. For mer detaljert informasjon, vennligst kontakt den respektive ambassaden.

 

PRISDETALJER

I likhet med andre arrangører har Neckermann Nordic stadig oppdateringer på priser og dette gjør at prisene kan gå opp og ned. Prisene varierer avhengig av tilbud og etterspørsel. Gjeldende pris annonseres ved bestilling. Ved eventuell prisavslag refunderes ikke differansen.

 

PROGRAMENDRINGER

Før avreise og helt frem til avreisedagen kan det gjøres endringer i bestilt reiseopplegg. Dette kan for eksempel være forsinkelser eller endringer i flyprogrammet, forstyrrende konstruksjoner i og utenfor hotellområdet, deler av hotellrommet som har gått i stykker og rommet derfor ikke lenger er tilgjengelig eller lignende. Så snart dette kommer til Neckermann Nordics oppmerksomhet og dersom disse endringene innebærer vesentlige endringer i ordningen, varsler vi hovedbestilleren skriftlig eller per telefon. Dersom endringen er av avgjørende betydning for gjennomføringen av opplegget, tilbyr vi en annen reise dersom vi kan eller vil refundere hele eller deler av reisens pris. Utflukter, teater, fotball og lignende arrangementer kan endres av årsaker utenfor vår kontroll. Slike endringer kan skje med svært kort varsel og utgjør ikke alltid grunnlag for refusjon. Det er derfor viktig at du oppgir korrekt kontaktinformasjon ved bestilling slik at Neckermann Nordic kan varsle om eventuelle endringer.

 

REISEDOKUMENTER

Reisedokumenter er et annet ord for billetten og eventuelle tilleggsdokumenter som følger med billetten.

 

REISEBETINGELSER

Når du kjøper en reise godtar du reisevilkårene enten ved bestilling eller ved første del eller full betaling dersom du bestiller over telefon. Du er forpliktet til å lese reisevilkårene. Disse inngår som en del av avtalen og regulerer begge parters ansvar, rettigheter og plikter. Avtalen inkluderer også å ta del i Viktig informasjon om turen som er tilgjengelig på nettsiden. Du er også forpliktet til å ta del i aktuell informasjon om reisearrangementet, inkludert hotellbeskrivelsen, destinasjonsinformasjon og din bestillingsbekreftelse. 

 

REISENS LENGDE

Reisens lengde regnes fra og med avreisedagen til og med hjemreisedagen. Det er datoene som styrer lengden på reisen. Derfor kan du for eksempel ha avgang på kvelden eller natta og tur-retur om morgenen. Reiselengden er ikke basert på hele dager.

 

MOBILITETS- OG FUNKSJONSHEMPETNINGER OG SPESIELLE BEHOV

Generell informasjon: Har du spesielle behov på reisen må du kontakte oss ved bestilling og oppgi disse behovene. Det er internasjonale regler for hvor mange funksjonshemmede som kan reise på samme fly. Dette gjelder også dersom du klarer deg helt/delvis selv ved på- og avstigning fra fly og busser og dersom du har med deg egen ledsager. Funksjonshemmede omfatter også døve, blinde, psykisk utviklingshemmede, alderdom eller annen sykdom som gjør at du kan få problemer med å komme deg på og av flyet/bussene. Hvis du ikke kan komme raskt og uten hjelp til en nødutgang, regnes du som ufør.

 

Medisiner: Alle typer medisiner skal ligge i originalemballasjen og dersom medisinen er foreskrevet skal legeerklæring på engelsk tas med under hele reisen og den skal bevise at du har rett til medisinen. Vitale medisiner må legges i håndbagasjen. Hvis du har diabetes og må ta med insulinpumpe, insulinpenn og blodsukkermåler om bord på flyet, må du også ha en legeerklæring på engelsk.

 

Medisinsk utstyr: Skal du ha med deg medisinsk utstyr må vi godkjenne dette før avreise og det er derfor viktig at du informerer om hvilket utstyr som gjelder allerede ved bestilling. Dette kan for eksempel være oksygen, snorkemaskin  (CPAP maskin)osv. Vanlige avbestillingsregler gjelder dersom utstyret ditt blir avvist, derfor anbefales det å bestille via vårt kundesenter.

 

Rullestol eller rullator: Vi må informeres ved bestilling dersom du ønsker å ta med rullestol på flyet. Din egen rullestol eller rullator må være sammenleggbar og sjekkes inn som spesialbagasje. Du kan da låne en rullestol på flyplassen. På enkelte flyplasser er det mulig å bruke egen rullestol helt frem til porten, kontakt din flyplass for spørsmål om dette.

 

Elektrisk rullestol: På grunn av sikkerhet, vekt og begrenset lasteplass om bord, kan vi kun ta med et begrenset antall elektriske rullestoler per flytur. Dersom du ønsker å ta med deg elektrisk rullestol, må du informere oss ved bestilling om type, vekt og størrelse. Rullestolen skal være utstyrt med tørrcelle- eller gelbatteri. Batteriet og eventuell lader skal kobles fra under reisen.

  

Følgende typer assistanse kan bestilles basert på behov:

 

·       Passasjerer som kan gå korte avstander

·       Passasjerer som ikke kan gå i trapper

·       Passasjerer som ikke kan gå

 

Assistanse på flyplassen: Dette kan bestilles gjennom Neckermann Nordic, men merk at det er det respektive lands luftfartsmyndighet som yter tjenesten. Den reisende må kunne ta være på deg selv og bagasjen eller reise sammen med noen som yter nødvendig assistanse under reisen og i nødstilfeller. Vanligvis må du komme inn på flyplassen og snakke på det angitte stedet for å få hjelp. Det er mindre vanlig å kunne få assistanse utenfor flyplasser med for eksempel drosjer og busser.

 

I tilfeller der du bestiller en «last minute-tur» kan assistanse og medbringing av rullestol bestilles senest 48 timer før avgang, men kan ikke alltid garanteres. Ta alltid kontakt med vårt kundesenter når du bestiller kort tid før avreise. Merk at vi ikke anbefaler personer med bevegelseshemninger å bestille uspesifiserte reiser.

 

Sete på flyet: internasjonale sikkerhetsregler bestemmer hvilket sete den bevegelseshemmede får om bord. Det er ikke tillatt å sitte ved nødutganger. Dersom en funksjonshemming krever at du sitter tett på reisefølget ditt, må du alltid kontakte oss eller flyselskapet i god tid før avgang.

 

Transfer: Standard sammenleggbare manuelle rullestoler kan transporteres på våre transferbusser. Det er imidlertid ikke mulig å vite på forhånd om det er en stor, medium eller minibuss. Man bør derfor være forberedt på at noen av disse kan være små. Våre ansatte har pga faren for skade ikke tillatt til å løfte, bære eller hjelpe funksjonshemmede ombord på våre busser. Alle passasjerer skal derfor kunne komme seg inn og ut av omstigningsbussen selv eller ved hjelp av et reiseselskap, uavhengig av størrelsen på bussen.

 

SpesialtransportDu kan bestille spesialtransport, f.eks. en handikapvennlig transport eller bare mer plass til for eksempel en elektrisk rullestol og annet utstyr. Det er viktig at vi får tilgang til alle detaljer for å tilpasse riktig kjøretøy. Spesielle transporter har en høyere kostnad og prisen innhentes når forespørselen har gått til destinasjonen. Vær oppmerksom på at det ikke er noen garanti for at spesialtransport kan tilbys ved alle anledninger. Også her skal passasjeren selv eller ved hjelp av reisefølge kunne komme seg inn og ut av kjøretøyet.

 

Hoteller: De fleste hoteller i utlandet er ikke tilrettelagt for bevegelseshemmede. Mange hoteller har tilrettelagte rom for funksjonshemmede, men hotellområdet eller omgivelsene rundt hotellet kan være vanskelig tilgjengelige. Det kan f.eks. det kan være trapper og nivåforskjeller i og utenfor hotellet, heisen kan være smal, og det er ingen garanti for at bevegelseshemmede kan komme til/bruke alle hotellets fasiliteter. På rommene kan badet være vanskelig/umulig å nå i rullestol eller det er høy terskel til balkong. Videre kan det være slik at plasskrevende utstyr som rullestoler gjør rommene trange eller ikke får plass i rommene.

 

Merk at hotellrom/leiligheter oppført som tilrettelagt for funksjonshemmede ikke alltid oppfyller tilsvarende skandinaviske krav. Det er derfor viktig at du spesifiserer dine behov før du bestiller reisen, slik at vi kan hjelpe med overnattingsmuligheter som fungerer og kontakte hotellet for detaljer.

Husk at alle funksjonshemmede rom kun er på forespørsel og ikke kan bestilles i systemet.

 

SPESIELL MAT & ALLERGIER

Trenger du spesialkost, kan du kontakte oss ved bestilling og få mer informasjon om hvordan det fungerer i utlandet. Generelt er kunnskapen om allergi mindre i utlandet enn hjemme, og det kan bety at du ikke helt forstår betydningen av hvor alvorlig det kan være om du får i deg noe du ikke tåler. Hvis du har alvorlige allergier, som for eksempel egg eller nøtter, bør du informere oss om dette ved bestilling, men vi kan ikke garantere nøttefrie flyreiser og nøtter kan dukke opp i maten og bli tatt om bord av andre passasjerer. Har du luftbåren nøtteallergi, må du gi beskjed til kabinpersonalet ved innsjekking og også om bord. Om mulig informerer kabinpersonalet de andre passasjerene og ber dem om å være hensynsfulle og ikke åpne nøtteprodukter under flyturen. Medisiner mot nøtteallergi må medbringes om bord i kabinen. Merk at flyselskaper aldri kan garantere en nøttefri flytur for de som lider av luftbåren

nøtteallergi. Glutenfri, laktosefri og vegansk mat er ofte vanskelig å finne og derfor kan du ikke regne med å få dette i utlandet. Ingen av hotellene våre tilbyr spesielle dietter. Personer som har alvorlige allergier eller trenger spesielle dietter må være ekstra forsiktige på hoteller og restauranter når de bestiller mat og også stille spørsmål ved tilberedningsmetoden. I dag finnes det såkalte allergikort som du kan ta med deg på det språket du trenger.

 

SPEDBARN/BARN UNDER 2 ÅR

Spedbarn under to år betaler kun 400 NOfor å reise, uavhengig av reisens lengde. Spedbarn har ikke rett til eget sete på flyet, eget sete i skyttelbussen eller egen seng på hotellet. De skal sitte på fanget til en voksen under flyturen og på skyttelbussen. Sikkerhetsregler tillater kun ett barn under to år per voksen. Bagasjeregler for spedbarn kan variere på forskjellige flyselskaper og er spesifisert under flyselskaper på nettstedet. Spedbarn yngre enn 7 dager må ha legeattest "Fit to fly with air carriage" og godkjenning fra flyselskapet.

Barnesenger er noen ganger tilgjengelige å låne på de fleste hoteller. Dette kan bes om før avreise, du kan ringe eller maile oss så noterer vi forespørselen i bestillingen og videresender den til hotellet. Sengene holder vanligvis ikke samme standard og oppfyller ikke de samme sikkerhetskravene som i Norge. Vi kan ikke garantere at barnesenger er tilgjengelige da antallet er begrenset.

 

TRYKKFEIL 

Neckermann Nordic tar forbehold om mulige trykk- og korrekturfeil på vår nettside samt på eventuelle trykksaker og digitale utsendelser.

 

UTENRIKSDEPARTEMENTETS RESEREKOMMENDATIONER

Neckermann Nordic følger alltid Utenriksdepartementets reiseråd.

Les mer på: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon

Neckermann Nordic arrangerer ikke reiser til land eller områder som Utenriksdepartementet fraråder å reise til. Skulle det komme en fraråd til et land som Neckermann Nordic har reiser til, vil turene bli kansellert og alle reisende booket inn vil bli kontaktet.

 

VAKSINASJON

Kontakt lege eller helsestasjon for mer informasjon. Det er den reisendes ansvar å sørge for nødvendige vaksinasjoner i forbindelse med reisen.

 

ALDERSGRENSER FOR BARN OG UNGE

Spedbarn - 0 år til 2 år.

Barn - 2 år til 11 år.

Ungdom - 12 år til 17 år.

 

Alderen gjelder på ut- og hjemreisen, det vil si at du ikke kan fylle ett år under reisen. Barn/ungdom under 18 år som reiser uten verge må ha vergebevis.
Barn og unge under 18 år kan ikke reise alene med rutefly.

 

FORESPØRSEL

Vi tar gjerne imot forespørsler og videresender dem til hotellet. Det kan for eksempel dreie seg om romplassering, opphold i rom ved siden av hverandre, i en bestemt etasje, bestemt rom, plassering eller lignende.
Hotellene prøver å imøtekomme forespørsler, men kan ikke garantere at de blir oppfylt. Det er ikke mulig å ha ønsker om uspesifiserte reiser eller spesialreiser.
Uoppfylte ønsker gir ikke rett til kompensasjon fra verken Neckermann Nordic eller hotellene.
 

Merk at vi ikke aksepterer forespørsler om spesielle seter om bord på flyet. Hos noen flyselskaper er det mulig å forhåndsbestille dette mot en ekstra kostnad. En legeerklæring garanterer ikke en spesiell plass om bord. Bevegelseshemmede, gravide og barn under 12 år kan ikke sitte ved nødutganger og blir plassert av flyselskapet i henhold til internasjonale regler. Spedbarn kan bare sitte i visse seter. Ved tildeling av seter prøver flyselskapene å holde grupper som reiser på samme bestilling sammen. Du kan imidlertid ikke regne med å få plass ved siden av eller i nærheten av reisefølge.

 

Be om å bli oppringt
+46 (10) 337 05 06
Neckermann gjør det mulig!
footer logo
tournate logo